Hledání říčního kapra I. - Bobrman

Zpět na Články
20. 9. 2022 - Měj jsem na letošní sezónu zcela jiné plány, ale nakonec zvítězila končící zimou východočeská část naší největší řeky. Proč? Při posezení s kamarádem jsem uviděl starší fotografii nádherného lysce se zvláštností šupin. Opravdu dominantní ryba, kterou bych velmi rád ulovil! Tento úsek řeky je však neskutečně dlouhý, bude to hledání jehly v kupce sena. Ale lov na řece je pro mě nejoblíbenější disciplínou, tak tedy jdeme na to.

RAPID PELETY

Voda je ještě velmi chladná a není tak jednoduché ryby najít. Zvolil jsem tedy celkem jednoduchý způsob lovu, kdy jsem místo vždy rozjížděl peletovým mixem složeným z pelet SWEET CORN a TURBO o velikosti 16mm. Ihned po ránu na každý prut tři + tři lopatky. Proč 16mm? Řeka byla v té době velmi proudná. Olovo jsem vždy obalil do pasty ProActive, použil asi čtyřicet centimetrů dlouhý návazec z vlasce s vysokou odolností a čistého fluorocarbonu Shock & Shield 0,42 mm s tím, že boilies bylo doslova přilepeno na háčku díky použití kroužku a zubní niti. Boilies jsem používal velmi atraktivní sladké provedení Scopex + Smetana a odzkoušenou a účinnou Oliheň. Oboje v provedení 16mm a 20mm.

img-0016.jpg (643 KB)

Někdy, když byla aktivita zpočátku velmi malá, muselo se přistoupit k Ronnie-rigu s Reflex pop-up boilies stejných příchutí. Zejména tedy v kalné vodě, která mě občas trápila byl Scopex bílé barvy zázračný. Vůbec bych po pravdě nikdy před pár lety nevěřil, v lov na plovoucí boilies jako finální nástrahu na tekoucí vodě. Od rybářských závodů RCCC na středním Labi v roce 2018 však zjišťuji a stále se přesvědčuji o opaku. Celá sestava byla jako by pro kapra ,,vymazlena“ nabušeným PVA ze směsí pelet 4mm – Turbo, Sweet corn, Extreme Enzymatic a Spiced protein s tím, že jsem směs obohatil o Method mix Excellent a po dolití Aminoliquidu vše pečlivě smíchal. Zde ale malá poznámka, vždy si zjistěte, zda prodávaná tekutá složky nerozpouští PVA!
Připravené lovné místo jsem poté po hodině obhazoval, tedy jsem kapry kolem místa hledal přehazováním po cca. jedné hodině. Je jasné, že takto zvolená návnada a nástraha přinášela záběry nejen kaprů, ale i jelců a slušných cejnů. Jeden jelec mě ale opravdu potěšil, byl hodně za šedesát centimetrů. Tak s tím, že potkáme tyto ryby se musí při tomto způsobu lovu počítat. Já ovšem mám z těchto úlovků radost, vždy říkám, že kde je jelec a cejn je i kapr. Letos se potýkám s problémy se zdravím, a tak jsem byl při lovu většinou časově omezen. Musel jsem se na záběry dostat rychle!

img-3985.jpg (715 KB)

Opravdu pěkné úlovky se na místě ukazují až od třetí vycházky a tom potvrzuje nádherný dlouhý šupináč a neskutečný bojovník v den, kdy je ještě teplota pěkně pod bodem mrazu. Dokonale mě rozcvičil na téma zdolávačka kapra říčního. Byl to evidentně matador a protože jsme záměrně s kamarádem Davidem hledali místa, kde jsou ve vodě přirozené vázky, po podebrání se nedalo poznat, kdo více lape u podložky po dechu. První lepší ryba nás nabudila k dalšímu úsilí na dlouhém úseku.

img-3905.jpeg (732 KB)

Jak více přibývalo záběrů kapříků všech velikostí, muselo se k směsi pelet přidávat i boilies. Tedy cca. 30 kuliček na nastražený prut. Co je ale nesmírně důležité, je fakt, že dávky které jsem popsal na zákrm, jsem opakoval ihned, jakmile jsem dosáhl záběru kapra jakékoliv velikosti a tím pádem jsem znovu nahazovat a ještě v případě, že jsem lov ukončoval a měl jsem na mysli, že navštívím místo ihned další den ráno.

Pokračování příště

Diskuze k článku

Pro přidání příspěvku do diskuze je třeba být přihlášen.