Jakub Belza a Týnka – MIVARDI ČR – Letní svazová pískovna

Zpět na Praxe
27. 12. 2018 - Byla půlka prázdnin, teploty hodně přesahující 30 stupnů Celsia. V práci jsme dostali nečekané volno. Nezbylo nám tedy "nic jiného", než se vydat na 6 denní neplánovanou akci k vodě. Vybrali jsme si místo v zadní části pískovny s větší hloubkou. Plán byl jasný a to zakrmit větším množstvím krmení a stáhnout rybu k našim místům.

Denní krmná dávka se skládala z 5kg vnadícího boilie Multimix, 5kg mixu kukuřičných a olihňových pelet a pár hrstí kapřího guláše. To celé jsme zalili amino liquidem kapří guláš. S místem jsme si nelámali hlavu a zakrmili plošně na 80-100 m od břehu v hloubce od 8 do 11 metrů.

Na každý prut putovala jiná nástraha, aby jsme vyzkoušeli, na co kapři budou nejlépe reagovat.

KAPŘÍ GULÁŠ

HARD BALLS

REFLEX POP-UP

Jakub Belza

Po pár hodinách od zakrmení se ryby začali ukazovat v okolí našich krmných míst, ale přes den jsme se záběru nedočkali. Ten přichází až s příchodem tmy. Krásná jízda a první kapr je v podběráku a to hned šupináč s váhou 13,5kg. Parádní začátek, tak rychlý záběr jsme nečekali.

Týnka Hejná

Pár rychlých fotek a kapra pouštíme s přáním dalších úlovků. Dokrmili jsme pár kuliček kobrou a šli  spát. Kolem 7 hodiny ranní dostáváme budíček od dalšího šupináče tentokrát s váhou něco přes 10kg. Zabral opět na stejný prut na panáčka Sea hardballs 24mm s pop up česnek.

Přes den jsme se záběru opět nedočkali. Navečer jsme zakrmily stejnou dávkou. Druhý večer byl o poznání lepší, ryby najeli a docílili jsme 5 záběrů od ryb 5-12kg. Další dva dny se scénář opakoval. Přes den nic a záběry až za tmy. Předposlední den přišla změna počasí. Začal foukat silný vítr a pršet. Ideální podmínky na prase! Konečně nadešel čas ke změně taktiky. Do krmných míst už přišlo jen pár kuliček 24 mm do prostoru.

Na vlas putovali větší nástrahy a dál od háčku. Večer ani ráno ale záběr nepřišel. Začínali jsme se bát, jestli jsme udělali dobře se změnou nástrah i krmení. Bylo poledne, poslední den výpravy. Říkám si, že alespoň jeden prut přehodím a dám tam menší atraktivnější nástrahu. Když jsem ho šel přehodit, tak se najednou swinger přilepil k prutu a pomalu se začalo odvíjet z cívky navijáku.

Hned po přizvednutí mi kapr vymotal několik metrů vlasce, než sem ho vůbec zastavil. Následovala dlouhá přetahovaná s vítezným koncem, jooo! Věděl sem, že je to pěkná ryba a taky, že ano.Váha ukazuje něco přes 18 kg šupinaté krásy. Jsem opravdu šťastný, že se mi podařila velká ryba. Při focení přišla jízda i Týnce a zdolala velkého lysce, opravdu nádherné zakončení výpravy.

Většina ryb zabrala na Panáčka Sea s pop up česnek nadipovaný přímo v esenci.

Tato výprava měla krásný happyend, kéžby takhle končili všechny výpravy. Je škoda, že jsme museli balit, práce volá..

Belzič a Týnka.

Diskuze k článku

Pro přidání příspěvku do diskuze je třeba být přihlášen.