Babí léto a krásní kapři bratrů Polereckých

Zpět na Praxe
18. 10. 2012 - Celé léto jsme sháněli a vyřizovali všechno, co budeme potřebovat na další výpravu do sousedního Maďarska. Poučili jsme se z předchozí výpravy, nakoupili jsme háčky z pevnějšího drátu, ale velikost háčků zůstala na č.4. Vyhlédli jsme si vodu, která podle informací skrývá kapry nad 20 kg. Velikost přehrady je kolem 190 ha. Lov ryb je povolen non-stop a stejně je dovoleno i závážení nástrahy do větších vzdáleností.
Nádherný lysec

PŘÍPRAVA A BALENÍ VĚCÍ

Den před odjezdem jsme si všechno nabalily a naskládali do přívěsu. Máme společnou garáž, kde skladujeme všechny věci, které patří k rybolovu. Takto alespoň nemáme problém, že něco zapomeneme. Jen jídlo a dražší věci máme doma. Připraveni jsme na týdenní lov na boilies. Od firmy MIVARDI máme vnadící boilies RYBÍ MIX - 25mm - 50 Kg. V pěkných černých plastových kyblících máme pelety Rapid - halibut - 16mm a pelety Rapid - RED halibut - 20mm. Z každého druhu máme 5 - kyblíků. Raději vezmeme více krmení, než aby nám chybělo. Takto vyzbrojeni na týdenní lov odjíždíme směr Maďarsko.

CESTA A PŘÍJEZD K JEZERU

Zkontrolujeme, zda jsme něco nezapomněli a ráno o sedmé odjíždíme do Maďarska. Předpověď hlásí pěkné slunečné počasí a cestou to tak skutečně i vypadá, protože slunce nám svítí po celou dobu jízdy autem. Zastavujeme se pouze na hraničním přechodu, abychom vyměnili eura za Maďarské forinty. Kurz měny je slabší než na jaře, ale forinty potřebujeme. Opouštíme Slovensko a po pár kilometrech už ztrácíme slovenské rozhlasové stanice, takže už jsme v Maďarsku. K jezeru jsme se dostali perfektně, míst k rybolovu bylo dost. Vytipovali jsme si místo v závětří pod olší, abychom měli chládek, když bude svítit slunce. Při vykládání věcí z přívěsu a stavění bivaku přišel porybný a dohodli jsme se na týdenním lovu na boilies.

Břichatý lysec

Braňo s lyscem

Krásný double

VZDÁLENOST BÓJE A KRMENÍ

Sedli jsme si na loďku a zapnuli "echolot" s nadějí, že najdeme nějaký zlom na dně přehrady. Po asi hodině veslování jsme zjistili, že celé jezero je vana. Žádný zlom, jen bahno. Rozmístili jsme tři tyčové bójky do rozdílných vzdáleností od břehu. Nejbližší bójka na 280m, střední na 350m a poslední ve 400m od břehu. Dno bylo všude stejné od 3,5 m do 3,7 m.V okolí každé bójky jsme rozhodily 1kg. vnadících boilies RYBÍ MIX - 25mm + 1kg a pelet RED halibut-20mm.

PRVNÍ NOC

Postavili jsme si Bivak New Dynasty, který měl premiéru na tomto jezeře. Jsme skutečně ohromeni jeho rychlým skládáním a velkým prostorem uvnitř. Nemůžeme zapomenout na kvalitní materiály použité k výrobě. Bivak nejvyšší kategorie, se kterým můžete jít na ryby, i když je venku opravdu zima. Z pouzder jsme vyndali navijáky, na které jsme navinuli nové vlasce CARBON CARP průměru 32mm. Po zavezení čtyř prutů k bójkám jsme se konečně šli navečeřet z toho, co nám naše manželky přichystaly. Ještě jsme ani nezalezli do spacích pytlů, když se najednou ohlásil příposlech záběru. První záběr byl o 22hod.na boilies Rapid Champion Platinum - Vyzutý Tonda - 23mm. Byl na nejbližší bójku. Kapr lysý, dobře stavěný .. Takový začátek jsme si fakt nepředstavovali. Nastražili jsme Tondu a s čelovou lampou, halogenkou ze břehu a vysílačkou mě bratr navigoval k bójce. První záběr a za tak krátkou dobu. Šťastní jsme si šli lehnout do spacích pytlů.

Ojedinělý krásně zbarvený řádkáč

SLUNEČNÉ DNY

V noci jsme už neměli ani jeden záběr. Celý den svítilo slunce, bylo jako přes letní prázdniny. Měli jsme štěstí, že jsme měli zmíněný chládek pod stromem, který nám dělala olše. Celý pobyt na rybách jsme měli přes den slunečno, teplo a kolem 25 stupňů.

NOČNÍ ZÁBĚRY

Všechny záběry jsme měli jen v noci. Skoro pravidelně od 22hod. - Do 22,30 hod.Potom kolem 00.10hod., 2.00 hod. a občas kolem 4.00 hod. Jednu noc jsme měli čtyři záběry a další noc jen jeden záběr. Největší kapri jsme měli o půlnoci a o 2.00 hod. Záběry postupně od nejbližší bójky úplně zmizely a všechny kapry jsme měli na vzdálenost 370M až 400m.

PÁTEK A PÁTÝ DEN NA RYBÁCH

Už čtvrtý den jsme neměli záběr přes den, až na pátý den o 15,05 hod.prišla jízda jako z pohádky. Ležím v bivaku, příposlech zapnutý, slunečno 25 stupňů a najednou-píííp. Vyskakují z lehátka a pomalu prisekávam prut, který se už začal ohýbat. Ihned vím, že na druhé straně vlasce je něco většího. Říkám bratrovi - "jde se na člun". Hned věděl, že je to něco kapitálního. Člunem jsme se blížili k místu záběru a z navijáku mi ryba brala silon, i když jsme jeli směrem k ní. To, co se dělo dobrou hodinu, se nedá popsat, prut ohnutý na maximum a rybu ne a ne odlepit ode dna. Jen bubliny na vodě, které vypouštěla dávali vědět, že ryba bojuje o život. Ani jsme nepoznali, že nás odtáhla asi 200m od místa bójky. Když jsem rybu už konečně odlepil od dna, objevil se ocas a pak vousatá hlava, hned jsme věděli, že nám bude podběrák zbytečný, protože tato ryba se nám do něj nijak nevejde. Mysleli jsme si, že když už je na hladině, tak je dobojováno, ale mýlili jsme se. Sumec se jen přišel podívat, kdo, a co ho táhne směrem ke hladině. Pak se otočil se a směřoval opět ke dnu. Ubylo ještě několik desítek minut, než se opět objevil u hladiny. Tehdy mi bratr řekl, abych sumce popadl za tlamu a vtáhl do člunu. Souhlasil jsem a podal jsem prut bratrovi, ať mi sumce navede na zadní část člunu. Klekl jsem si do člunu a pomalu přitahoval sumce k sobě. Podíval jsem se na jeho tlamu a bez váhání jsem uchopil spodní čelist tak silně, jak se dalo a vtáhl jsem sumce do člunu. Naše radost byla nepopsatelná. Lovné místo bylo vzdáleno asi 500m od nás. Pořádně nás zorientovat po jezeře. Večer jsme si šli lehnout šťastní, i když nás předloktí na pravé ruce bolelo ze zdolávání obrovské ryby.

Sumec 40kg

BILANCE ÚLOVKŮ

Sumec byl jako třešnička na dortu. V noci z neděle na pondělí jsme měli ještě pěkný záběr, ale ryba se vypnula. Nastražené mimo háček bylo boilies Rapid Champion Platinum - SEA 23mm. + Boilies Rapid Champion - 007 + ROBIN RED 23mm., boilies byly skoro neporušené. Možná to měl špatně nasáté, tak proto se vypnul - konstatovali jsme. V pondělí jsme dopoledne pobalili věci, naložili do přívěsu a cestovali jsme na Slovensko. Ulovili jsme spoustu pěkných a zdravých kaprů. Největší šupi měřil 97cm-19,5 kg, a lysec 94cm - 20,5 kg. Tou třešničkou na dortu byl sumec, jehož míry byly 190cm - 47kg. Používali jsme kombinované montáže, které se nám osvědčily a do klipu jsme zapínali 130g. olovo Gripp. Největší kapry jsme ulovili na boilies Rapid Champion Platinum - SEA-průměru 30mm. a boilies Rapid Champion - oliheň - 30mm. Sumci zachutnalo boilies Rapid Champion - oliheň průměru 30mm. Ostatní záběry přišli na bolies Rapid Champion Platinum - Vyzutý Tonda a dobře Tondovi konkurovalo boilies Rapid Champion - 007 + ROBIN RED.
Celý týden nám přes den svítilo slunce, bez deště i noční teploty byly přijatelné na září od 10 do 15 stupňů. Plánujeme letos ještě jednu výpravu, tak jsme plní očekávání jak vše dopadne a jaké počasí bude v říjnu.

Zdraví bratři Poleřečtí

Zlaťak ve vodě s pěkným kaprem

Přiložené obrázky

Diskuze k článku

Pro přidání příspěvku do diskuze je třeba být přihlášen.