Maďarští kapři - část 3.

Zpět na Praxe
17. 10. 2012 - Na rybách jsme už pátý den. V noci nás ryby nenechaly pospat a dopoledne jsme si zdřímli jen necelé tři hodiny a potom přišel záběr od ostrova. Jak jsme si mysleli, záběry přicházejí většinou v mělké vodě kolem ostrova. Swinger padá dolů a ryba směřuje do hlubší vody. V okolí ostrova funguje boilies Rapid Champion - KGR Pluss - 23mm a nastraženou máme jednu kuličku.

VÁZÁNÍ, MONTÁŽ A ZAKRMOVÁNÍ

Přes den máme sporadické záběry od kaprů z ostrova, tak máme čas na vázání nových montáží a háčků. Zkoušíme navázat háčky od různých výrobců a rozdílné typy, stejně jako háčky z hrubšího drátu. Pomalu se připlížila tma a na večer se snažíme zavést pruty na noční lov. Někdy se nám nepodaří zavážet pruty s monážami na krmné místo kvůli silnému větru, nebo dešti. Teď nic takového nehrozilo, tak jsme našili čerstvé boilies a dokŕmili peletami Rapid Oliheň 16mm + boilies Halibut 18mm. Na každý nastražený prut jsme dokrmovali jednou hrstí pelet a hrstí boilie.

TEPLÁ NOC V DUBNU

Připravili jsme si halogenové lampy, zkontrolovali čelové lampy, aby nás nezklamaly, když bude záběr. V noci přicházely záběry od ostrova i z hlubší vody v dvouhodinových intervalech po zavezení montáží. Pak jsme ihned zalezli do spacích pytlů, abychom si na chvíli odpočinuli. Přestože byla teprve polovina dubna, noční teplota se pohybovala okolo 16 stupňů, co jsme skutečně nečekali.

SLUNEČNÝ DEN JAKO V LÉTĚ

Sluneční paprsky vycházejícího slunce nás probudilY brzy ráno, protože svítily přímo na naše spacáky. Slunce nám nedovolilo, abychom si trochu odpočinuli. Když se nedá spát, konstatovali jsme, uděláme si ranní čaj na probuzení. Po čaji a snídani hodnotíme teplou noc a ulovené kapry. Šest záběrů a všechny proměněny na 100%. Přes noc fungovalo boilie Rapid Champion Platinum - Vyzutý Tonda - 23mmm a boilies Rapid Champion Platinum - SEA  - 23mm. Ráno jsme vyvezli tři pruty s čerstvými kuličkami do mělčiny kolem ostrova a jeden prut do hlubší vody. Taková strategie nám zatím vycházela a nechtěli jsme ji měnit. Je slunečno a jasno, oblečeni jsme v krátkých kalhotách a krátkém tričku. Vychutnáváme si sluneční paprsky a opalujeme se. Bylo asi 15 hod., šestý den na rybách a my jsme už od šesté hodiny ranní bez záběru. Žeby ryby odpluly od ostrova? Však je jaro a měly by vyhledávat mělkou a vyhřátou vodu. Zalily jsme si odpolední kávu a přemýšlíme jak dál Měli bychom dát tři pruty do hlubší vody a jen jeden prut k ostrovu do mělčiny? Dopijeme kávu a přichází padák od ostrova. Bratr domotáva silon a přisekává - do prázdna .... co se stalo, snad špatně nasátý boilies? Na břehu kontrolujeme háček a nastražené boilies, vše je v pořádku. Velikost boilies byla menší, protože už bylo několik hodin ve vodě a mohli je nasávat různé druhy ryb. Nastražil jsem čerstvé boilies a beru si na dokrmení do člunu celý 2900 gramový kyblík pelet Rapid Halibut 16mm a ten samý kyblík bolies rybí mix18mm. Na místě kolem ostrova rozkrmuji podél břehu vším, co jsem si vzal do člunu. Do půl hodiny od převezení prutu a zakrmení přichází záběr. To, co se dělo další tři hodiny se nedá ani nazvat jinak než - EUFORIE.
Deset záběrů od kaprů a jen jeden nebyl zdolán až na břeh. Vypadalo to asi tak, že dva zdolávali ryby a na dalším prutu záběr a jízda. Pochytali jsme kapry různých druhů: lysé, šupinaté dokonce i divoký říční druh kapra. Tak toto jsme ještě nikdy nezažili. Bylo úplně jedno, co jsme nastražili, zda boilies Rapid Champion, nebo boilies Rapid Platinum. Následovalo focení, vážení, měření a z podložky kapr šup zpátky do vody.

SEDMÝ DEN na rybách - balíme, odcházíme

Když byl nad ránem záběr, tak už skládáme pruty do obalů a navijáky do pouzder. Ráno balíme a skládáme bivak i leháka, na kterých jsme se příliš nevyspali, stejně tak i spací pytle, které nebyly zazipsované, protože jsme chtěli být co nejdříve u prutů a odzipsovanie by trvalo dobu, za kterou by se mohla ryba vypnout. Nahromaděné věci postupně nakládáme do přívěsu.Odjíždíme kolem deváté a směřujeme na Slovensko. Čeká nás už jen cesta domů. V polovině cesty se zastavujeme v motorestu a bilancujeme rybolov. Je až neuvěřitelné, že jsme ulovili tři druhy ryb. Pět jeseterů, tří amury a čtyřicet kaprů. Nebudeme Vám psát jakou délku a hmotnost měly ryby. Nechceme to uvádět a necháme vše raději na Vaši představivost. Vůbec si neumíme představit jak by to vypadalo, kdyby takové rybaření snů zažili rybáři, kteří se nedrží hesla CATCH & RELEASE, ale CATCH & EAT.

Na závěr chceme poděkovat firmě MIVARDI a testovaným boiliesům a peletám. Nejvíce kaprů jsme ulovili na boilies Rapid Champion Platinum - Vyzutý Tonda a Oliheň. Největší kapry jsme ulovili na boilies Platinum - SEA. Amurům zase zachutnalo boilies Rapid Champion - KGR Pluss. Musíme vyzvednout i vnadící boilies Rybí Mix, které spolu s peletami Rapid Halibut udělali úžasnou kombinaci, bez které bychom si ryby na krmném místě neudrželi.

Zdraví Zlaťák a Brano

Diskuze k článku

Pro přidání příspěvku do diskuze je třeba být přihlášen.