Martin Trnka – MIVARDI ČR - Shrnutí sezóny 2018

Zpět na Praxe
17. 12. 2018 - Podporujeme mladé rybáře, na kterých je vidět opravdové zapálení pro lov, zde je článek jednoho z nich: Zdravím Všechny rybáře a rybářky. Chtěl bych se s Vámi podělit o úlovky v roce 2018, kdy jsem začal naplno používat nástrahy Rapid. Nejvíce jsem si za ten rok oblíbil boilies Vyzutý Tonda, B17 a Devil Squid. Na zákrm se mi nejvíce osvědčily pelety Red Halibut s jahodovými pelety EASY CATCH 16 mm a nebo také boilies Ananas N.BA. 24 mm

První vydařená výprava

Z brzkého jara jsem se vydal s kamarádem na moji oblíbenou svazovou pískovnu, která je nedaleko mého bydliště. Netrvalo to nějak dlouho a zabral první kapřík na boilies B17 18 mm s ananasovou pop up 14 mm, kapr nebyl nějak veliký, ale potěšil. O půl dvanácté večer se mi hlásí levý prut. Po deseti minutovém souboji kapr končí v podběráku a nevypadá až tak špatně. Kapr měl rovných 82 cm/10,40 kg. Další den také chodily záběry, ale bohužel jen malí kapři. Na téhle víkendové výpravě se mi už ne podařilo docílit větší ryby. V neděli po obědě jsme začali balit a jeli jsme domů.

BOILIES B17 Z ŘADY RAPID CHAPION PLATINUM

Martin Trnka

Víkend na soukromém rybníku

Jako další výpravu jsem naplánoval na celý víkend s mým otcem na menší soukromý rybník. Dokonce nám to pěkně vyšlo, že v tento víkend o pár metrů vedle seděl i můj kamarád Tomáš Lyčka. V pátek po obědě jedeme k vodě, když jsme dorazili na lovné místo tak jsem nachystal pruty a lovné místo jsem si prokrmil deseti raketami pelet Easy Catch jahoda 16 mm. Do zakrmeného prostoru jsem nahodil své montáže. Netrvalo to ani půl hodiny a přišel první kapr, měl krásných 85 cm/11 kg a sebral si jednu 18 mm kuličku Vyzutý Tonda. Rybu pouštím zpět a montáž opět nahazuji do krmného místa.

I Tom na mě po chvíli volá jestli mu nepřijdu pomoct, chytl pěkného kapra taktéž okolo 11kg. Asi za dvě hodiny mě signalizátor hlásí záběr. Byl to pěkný šupináč, který měl 88 cm/11,5 kg. Kapr zabral na tutéž nástrahu jako ten první kapr. V noci jsem bohužel neměl kontakt s rybou, ale další den kolem oběda jsem měl záběr a to byl kapr o váze 12 kg a rovných 90 cm. Po tomhle velkém kaprovi přišlo několik menších kaprů do 70 cm. V noci jsem měl jeden záběr, který jsem bohužel neproměnil. V neděli ráno jsem vytáhl dva menší kapříky. Kolem druhé hodiny odpoledne se mi hlásí pravý prut na kterém bylo boilies Devil Squid 24 mm s pop up 10 mm stejné příchutě. Kapr měl 94 cm/13 kg, tahle ryba byla bohužel posledním úlovkem této výpravy,jelikož kolem čtvrté hodiny odjíždíme domů. Tom chytl ještě po naším odjezdu další dva slušné kapry a celkově pochytal také pěkné ryby.

Víkend na svazovce

Moje další výprava byla opět na moji srdcovou svazovou vodu. Vydal jsem s mým dobrým kamarádem Tomem Lyčkou. Místo jsme si předkrmovali dva dny dopředu. V pátek kolem druhé hodiny odpoledne přijíždíme na místo. Jelikož jsme měli místo rozkrmené dopředu nemuseli jsme tolik krmit, jen jsme v průběhu víkendu dokrmovali po každém záběru. Nahodili jsme pruty a netrvalo to ani dvacet minut a Lyčud zdolal prvního menšího kapříka. Asi deset minut na to co pustil kapra mám záběr i já, ale také malá ryba. Do jedenácti do večera jsem neměl záběr, ale Tom měl tento večer hroznou smůlu.

Za celý večer měl osm záběrů a o všechny přišel ve vázce krom jednoho, ve čtvrt na dvanáct vytáhl konečně krásného devíti kilového šupináče. O půl dvanácté se hlásí záběr i mě, běžím k prutu zvednu ho a podle tahu to nevypadá na malou rybu. Po dlouhém souboji kapr končí v podběráku, měl krásných 84 cm/11 kg. Vzal si moji oblíbenou B17 s ananasovou pop up ananas. V sobotu ráno mám opět záběr, ale od malého lysce. Během dne chodily záběry co tři hodiny to záběr. Záběry sice chodily pravidelně, ale bohužel od malých ryb. Od soboty od večera kapři přestali spolupracovat. Poté v neděli ráno přišlo překvapení a Tomáš vytáhl krásného 12 kg dvojbarevného šupináče. Hned na to kamarád vytáhl ještě pěkného lysce a já byl bohužel až do odjezdu bez ryby.

Jednodenka

Jako další vycházku k vodě jsem se rozhodl vyjít pouze na jeden den. Místo jsem si jel předkrmit v pátek a sobotu ráno jsem jel k vodě s prutama. Kolem půl šesté ráno přijíždím na místo. Nachystám si pruty a poté nahazuji. Jelikož byl už konec listopadu a voda byla studená, tak jsem  zvolil menší nástrahy. Na jeden prut jsem dal boilies Devil Squid 15 mm s pop up téže příchutě a to celé oprášil v gelovém atraktoru Devil Squid. Jako druhou nástrahu jsem zvolil boilies Vyzutý Tonda 15 mm s pop up Devil Squid a to celé zaprášil do gelového atraktotu Vyzutý Tonda.

K oběma montážím jsem přidal malé pva s 4 mm Turbo peletkama. První kapřík přišel kolem jedné hodiny a byl to kapr 55 cm. Nahazuji montáž zpět do krmného místa a čekám na další záběr. Ve čtyři hodiny se mi hlásí levý prut. Po souboji ryba končí v podběráku, byl to krásný šupináč 72 cm, rybu pouštím zpět a montáž nahazuji zpět do vody. Netrvalo to ani pět minut a opět na levý prut mám záběr, byl to kapřík 60cm. Po tomhle kaprovi bohužel už žádný záběr nepřichází. Kolem sedmé hodiny večer balím a odjíždím domů.

Přeji Všem milovníkům rybolovu hodně úspěchů do nové sezóny.

S pozdravem Martin Trnka.

Diskuze k článku

Pro přidání příspěvku do diskuze je třeba být přihlášen.