Míša Nedělková – MIVARDI CZ - Poprvé s Monster Crabem.

Zpět na Praxe
15. 1. 2019 - Jak už to bývá při objednávání a projíždění e-shopu, si vybíráme věci a koukáme se, co by se nám líbilo a čím dalším bychom zaplnili naše tašky s rybářským vybavením. Ať už je to bižuterie v našem přeplněném kufříku nebo další za jistě se hodící taškou. Při výběru krmení tomu není jinak, možná bych řekla, že je to ještě horší. Často vidím u vody rybáře, kteří mají v přepravkách několik druhů boilie a hlavně různých dipů, esencí, barevných popek a všelijakých přípravků na lov kaprů.

Jednoduchá volba.

Nedávno jsem takového rybáře u vody zahlédla a jen jsem zírala na tři velké přepravky plné různorodého krmení všech značek, chutí a barev, a neodvážila jsem se ani pídit kolik musely tyto přepravky stát. Seděla jsem celé tři dny u vody vedle tohoto rybáře, který zdolal jednoho jediného kapra a já si sebou vezla jen dva druhy boilie a dvoje popky.

Rapid Flavours

Pop-up Reflex Monster Crab

Míša Nedělková

Suma sumárů bylo skóre po třech dnech 11:1 v můj prospěch. Asi netrefil tu správnou kombinaci a neměl z čeho vybírat. To já si při objednávání vybrala hned. Boilie B17 a Ananas je má oblíbená kombinace již druhý rok a chytání na toto boilie mi přineslo řadu krásných ryb. Nepotřebuju sebou tahat několik druhů návnad. Stačí mi si vybrat podle vůně a složení a pak to chce už jen věřit. Všechny své montáže, pokud nechytám pouze na samotné popky, připravuji tzv. na panáčka. 18 mm kuličku boilie vždy doladím 14 mm plovoucí kuličkou a mým favoritem je žlutá popka Ananas a Devil Squid. Toto je kombinace, které věřím.

Omylem k úspěchu.

Objednáváte zboží a netrpělivě čekáte, až dorazí domů. Rozbalování krabic je nádherná činnost a vždycky se těším, když můžu vybalovat nové hezké věci. Teď tomu nebylo jinak a balík, který přišel, s radostí otevírám. Najednou koukám, co je to za jiné popky. Omylem jsem si při objednávání vzala místo Devilky, Monster Craba, to jsem ale kopyto. Co se dá dělat, to se někdy prostě stane. Po otevření mě ale mile překvapila zajímavá a intenzivní vůně, a tak je házím do tašky a beru je se sebou k vodě. To jsem ale ještě netušila, jak budu děkovat tomuto omylu a vedle sedícímu rybářovi zahraji na nervy.

Čtvrtek po práci nasedáme společně s Lukym do auta a vyjíždíme k vodě. Vybíráme místo vedle sedícího rybáře a po prohození pár slov a zjištění, že se rybám moc nechce, připravujeme za chvíli svoje pruty. Zakrmujeme pár kuličkami boilie a na jeden prut dávám panačka s Ananasovou Pop Up a na druhý zkouším Pop Up Craba. Pruty letí do vody a není to ani hodina a mám jízdu jako blázen. Pravý prut s Monster Crabem! Přizvednutím prutu zastavuji divokou jízdu kapra. Krásný souboj a za chvíli podebírám kapra tak kolem 6 kilogramů, ale sil měl na rozdávání a nedal mi nic zadarmo. Už jsem spokojená, první ryba a to jsem ještě neměla ani všechno uklizené. Nádhera! Návazec je v pohodě, kulička boilie a popka drží a silné aroma popky je cítit volně ve vzduchu. Ani montáž neměním a nahazuji ji zpátky do vody. Do večera dostávám ještě dva záběry od menších ryb a všechno na sestavu s Monstrem, že by náhoda? Nevím, ale jsem za tuto chybu v objednávce nakonec ráda.

Náhoda nebo ne?

Ranní budíček a odpařující se voda, kterou začínají prosvětlovat sluneční paprsky je krásná podívaná a taková to brzká, teplá rána, kdy je už v pět hodin vidět, jsou nádherná. Dokrmuji mé lovné místo nedaleko břehu a posílám tam své montáže. Opět jednu s Ananasem a jednu s Monster Crabem. Ranní káva a snídaně připravená a usedám do křesla a jdu si vychutnat to ranní probuzení. Jen jsem si sedla, opět se rozjel můj pravý prut a výsledek? Krásný odhadem 14 kilový kapr a studené kafe, ale velká spokojenost, že se podařil i větší kapr a to během krátké chvíle. Sedící rybář vedle nás, už nakukuje a asi si říká, na co to ta poblázněná holka chytá. Soukám do sebe snídani a ani mi to studené kafe nevadí. Sluneční paprsky a zvedající se teplota dává znát, že bude s rybami konec a tak mé montáže nehybně leží a při opalování se dívám, jak přítel zdolává během dne 4 kapry na metr a půl dlouhý zig rig. S přicházejícím večerem dokrmuju své místo a přehazuji oba pruty a se zapadajícím sluncem doufám, že přijde nějaký záběr. Jak jinak než studená večeře na mě čeká, když při přípravě teplého pokrmu si nandávám jídlo na talíř a v tom jízda. Klasika, která se snad stává rituálem a dost častým případem při našich výpravách. Krásný šupináč zabral opět na B17 s popkou Monster Crab je to náhoda nebo ne? Všechny pruty mlčí a pouze tento jediný má úspěch. Náhoda to nebude. Trefila jsem se touto kombinací kaprům do chuti a jsem za to ráda.

Ranní překvápko.

Další ráno se nějak nemůžu dostat ze svého spacáku, a tak vylézám o něco později a přítel má již pruty ve vodě. Za chvíli i mé vlasce směřují do vody a v klidu si vychutnávám snídani. Koukám se, jak přítel zdolává menšího kapra. Ale co to, co to? Při vytažení kapra na podložku vidím, jak mu v koutku visí boilie a pop up s Monstr Crabem. To je ale překvapení, co sis dal pod háček. Svojí osvědčenou klasiku s ananasovou pop up prý nevymění a po několika zdolaných rybách na tuto sestavu i on změnil názor a úspěch se dostavil i z jeho krmného místa. Všechny pruty pak nahazujeme s touto kombinací pod háčkem a do večera zdoláváme společně ještě několik kaprů, okolo 10 kilogramů a dva celkem slušné kousky. Váhu a délku bohužel neznám, jelikož metr a váhu používáme opravdu jen ve výjimečných případech a to při vážení vzhledově velikých ryb. Nejde o to, kolik kapr váží, nebo měří. Cením si každého kapra, kterého ulovím. Vždyť i ten malý kapr má svoje kouzlo a je potřeba se k nim i tak chovat. Je to totiž budoucnost našich vod a jsou to následovníci velkých kaprů, na které čekáme někdy i několik let a trávíme kuli tomu mnoho hodin, dní a obětujeme tomu vše, aby se nám podařilo ulovit velkého kapra.

Vždy sebou.

Naše výprava se dostává do finále a přichází balení a návrat domů. Prodloužený víkend u vody utekl jako voda a musím říct, že se nám tato výprava vydařila na jedničku. Ulovili jsme krásné kapry a největší úspěch měla kombinace s pop up Monster Crabem. Někdy se stane nepříjemná věc v podobě špatné objednávky a na konec je z toho věc, kterou nedám již z ruky a při mých dalších výpravách, bude tato plastová krabička s oranžovými popkami příjemným společníkem. Někdy stačí opravdu málo a trefíte se kaprům do chuti. Někdy je to místem, někdy počasím a někdy je to volbou nástrahy a mít i trošku toho štěstí, které jsme tentokrát měli, a výprava se zdařila na jedničku. Užili jsme si krásné chvíle u vody a pán sedící vedle nás s bednami plným krmením tam možná sedí dodnes a hledá tu správnou kombinaci. Já ji tentokrát našla a věřím, že i při dalších výpravách bude stejně úspěšná. Přeji i vám krásně strávené chvíle u vody a krásné úlovky. Míša.

Diskuze k článku

Pro přidání příspěvku do diskuze je třeba být přihlášen.