MS Portugalsko 2009 U14, U18 a U22 - třetí část

Zpět na Reportáže
30. 7. 2012 - část třetí ...

část třetí ...

Už před sobotním závodem jsme věděli, na jakých sektorech budeme sedět. Po losování v 7:30 jsme se také dozvěděli čísla. Mně bylo přisouzeno číslo A16, Martin seděl ob 3 místa na B1, Jirka vyfasoval C11 a Mirek D13. Na závod jsme také míchali krmení, které nám doporučil místní prodejce živých nástrah a který nám celý týden radil. Bylo červené, lehké a dobře lepilo. Bylo určené především na větší ryby - parmy nebo čefala a měli jsme ho používat výhradně na děličku. Na kratší děličku za vezírkem jsme měli asi 4 litry hlíny na patentky. Celkem jsme měli 0,5l malé patentky, 1,75l napěchovaných bílých červů a ve zbylé 0,25l byli červení červi a pinkies. Na chytání jsme měli také 2 krabičky kvalitní velké patentky, která se i v tom horku po třech hodinách mrštně hýbaly. Příprava začala tradičně v 8:30, závod o dvě hodiny později. Ještě bych chtěl podotknout, že naše sektory byly rozpůleny na poloviční. Tudíž jeden sektor měl čísla A1 až A9 a druhý A10 až A18, je to podle nových pravidel FIPS.

Na vrchním sektoru A a dolním B, kde seděl Martin a já, se chytali malé rybky. Parmičky okolo 6-10cm. Nebyli jsme z toho nadšeni, ale ostatní chytali to samé. Po hodině chytání nám Marcel řekl, ať nakrmíme děličku několika kalíšky s krmením, že by mohla přijet větší ryba. Už od začátku jsem na sektoru A registroval pár výjezdů na děličku asi od čefal, které závodníci neudrželi. Nejvíce se v tomto vyžíval asi Ital, kterému odjeli 3, přičemž to poslední mu i s udicí třikrát vyskočilo z vody, byl to úžasný pohled...v tu chvíli jsem se naučil i několik pozdravů v italštině. Když jsem viděl, jak se v mé blízkosti více a více ukazují čefala, tak jsem po 2 hodinách na ně vsadil. V tu chvíli jsem byl asi na 7 místě v sektoru a řekl jsem si, že buď nějaké chytím nebo skončím 9...Byl jsem na ně perfektně připraven - guma dutá 2,2mm kmenový vlasec 16, forpas 12, háček preston vel. 14 a na něm asi 10 patentek. Po 15 minutách přišel první záběr. Počkal jsem a zasekl. K mému údivu guma vyjela max 40cm a při zdolávání téměř nevyjížděla. Chytil jsem parmu, která měla tak 150g. Poté jsem nakalíškoval 5 koulí krmení a lepené červy a znovu jsem čekal. Zhruba půl hodiny do konce mi přišel záběr. V tréninku se osvědčilo, abychom zasekávali sebemenší pohnutí splávku, tak jsem na nic nečekal a s největší silou zasekl. V tom jsem ucítil, že to rozhodně nebude malá ryba, přičemž jsem pomalu začal oddělovat. Bylo to čefalo asi 600g veliké. Bojovalo až u podběráku, kde mělo asi 3 výpady, které jsem zvládl a už bylo ve vezírku. Oddychl jsem si a řekl, že když chytím ještě jedno, tak by to mohlo být dobré. Ovšem žádné už jsem nechytl a tak s váhou 940g to nakonec stačilo na hezkou 4 v sektoru. Martin, který větší rybu bohužel nechytl vybojoval 6. Výborné zprávy se nesly od kluků ze shora. Mirek po excelentním výkonu na odhoz proměnil své natrénované pruto a prako hodiny v 1 v sektoru s největší váhou dne 4020g. Jirka taktéž nezklamal a udělal 2. Oba chytali větší ryby - parmy okolo půl kila a čefala, které jsme my na sektorech A,B neměli.

Celkové umístění po sobotě bylo vynikající - 4. místo a min. odstup od medailových pozic, přičemž i Mirek s 1 to měl také rozjeté výborně. Po závodě se konalo losování sektorů na druhý den. Mirek A, já B, Honza, který střídal Martina C a Jirka D. Věděli jsme i kombinaci čísel a to 3,6,9 a 17. Bylo by dobré, kdyby takto poskládaná čísla byla i o závodě od sektoru A po D. Večer na společné večeři jsme se dozvěděli výborné zprávy od U 18, kteří byli na 2 místě a Ondra Pokorný dělal 1. U 14 byli poslední a nikdo neudělal výborný výsledek.

V neděli jsme vstávali opět velice brzy, abychom vše bez problému stihli. Po příjezdu na trať jsme ovšem zjistili, že nám dodavatel nedodá hlínu, a tak se Láďa vydal k nedalekému poli, kde ji nakopal. Jinak co se týče krmení, a živé nic jsme neměnili. Na losování odjížděl náš státní trenér s jistým přáním a to vytáhnout A3 a pak dle kombinace bychom měli B6 C9 a D17. Když přijel bylo vidět, že je spokojený, doopravdy to takhle vylosoval. Bylo to snad poprvé na MS, kdy jsme měli výborný los. Teď ho zbývalo proměnit. Příprava ubíhala rychle a už tu bylo základní krmení. Já jsem nakalíškoval o něco více než včera, protože jsem chtěl opět zkusit po půlce závodu větší rybu na děličku. Většina závodníků začala na odhoz. Já jsem chytil první parmu asi až po 15 minutách. V zápětí jsem chytil další a ještě jednu, ale potom jsem byl asi 20 minut bez záběru. Od Martina jsem věděl, že v sektoru se moc nechytá, takže bude důležitá každá vytažená ryba. Podobným způsobem jsem chytal i v druhé hodině. Asi hodinu do konce jsem zkusil děličku. Bohužel jsem na ni chytil pouze dvě malé pramičky, tak jsem se radši vrátil zpět k odhozu. Zkoušel jsem opět chytat u druhé strany. A vyplatilo se. Začal jsem chytat ty větší parmy okolo 100g. Vždy jsem počkal až se mi rozjela klička u navijáku, a poté jsem ji z těch zhruba 50 metrů pomalu zdolal. Takto jsem jich vytáhl asi 8, nakonec jsem vážil 990g což znamenalo umístění 5. To byl u nás takový střed. Spoléhal jsem, že oba kraje zachytají a my s bráchou to uprostřed podržíme. Nakonec brácha udělal 6, i když byl první hodinu bez ryby, poté mi říkal, že těch 990g nachytal na děličku. Míra na A4 chytal výborně, měl nejvíce ryb, bohužel neměl žádnou větší, tak udělal 4, protože ho přechytali ti, co tu větší parmu nebo čefalo měli. Škoda. Jirka se naopak, na druhém konci závodního pole na D17 - místo od forhontu, trápil. Nemohl přijít na to, jak ostatní chytají ty velké ryby - kapry, velké parmy. Nakonec s váhou 1850g vybojoval 6. Náš součet v neděli byl tudíž 21. Věděli jsme, že na bednu to není, ale zas tak špatné to taky nebude.

Celkově jsme tedy skončili 7 s celkovým součtem 34 bodů na bronzovou medaili nám chybělo 8 bodů. Míra nakonec skončil 10. Myslím si, že jsme jako družstvo podalo výborný výkon, za který se nemusíme stydět a v příštích letech ho snad budeme vylepšovat. Určitě na to máme.

Na konci MS byl již tradiční raut, kde jsme mohli prodiskutovat i výsledky našich závodníků z kat. U14 a U18. V úspěšnější kategorii U18 se bohužel neděle zrovna podle představ nepovedla. Naši totiž skončili až 10 a v celkovém součtu klesli na 6 příčku mezi 12 státy. Ondrovi, který v sobotu dělal 1, se v neděli vedlo už méně. Se součtem 6 se umístil na výborném 5 místě. Kategorie U 14 mě osobně hodně zklamala, protože v konkurenci 6 států na tom naši mohli být lépe. Avšak poslední místo vypovídá o hodně věcech. Co jsem mohl na vlastní oči vidět, tak jejich přistup k některým věcem byl velice laxní... Určitě to pro ně byla jistá zkušenost, ale podle mého názoru by více zkušeností získali tím, kdyby za těch x sto tisíc jeli např. na Pasohlávky a tam týden trénovali odhoz, poté na Labe a tam trénovali děličku atd. Toto by byly určitě lépe investované peníze do naší U 14.
Nakonec bych chtěl poděkovat všem, kteří pomáhali při MS 2009 v Portugalsku, ale hlavně Českému rybářskému svazu, který tuto celou akci financoval. Na jeho stránkách také můžete najít kompletní výsledky.

Diskuze k článku

Pro přidání příspěvku do diskuze je třeba být přihlášen.