Šestnáctého zahájeno!!!

Zpět na Reportáže
17. 6. 2015 - Na tohle datum se těším už půl roku dopředu a jako již několik let tradičně si beru dovolenou, abych brzo ráno zalezl do řeky a celý den házel a trhal a házel a trhal...Pečlivě se na tento den připravuji a domlouvám se s kamarády, kdo se mnou půjde. Loni jsme se tak dlouho domlouvali, až jsem šel nakonec sám a letos to je úplně stejné, klukům do toho vždycky něco přišlo, nebo se něco semlelo, až nakonec jedu sám. Nevadí, jen jsem několik nocí před svátkem vláčkařů přemýšlel a probíral, kam pojedu, kde začnu. Nakonec mi hodně revírů propadlo z nějakého důvodu sítem, až tu zůstalo Labe, Vltava, Lužnice, Sázava, Jizera a Berounka. Labe a Vltava je o lodi a tahat jí sám se mi nechce, takže škrtám a nechávám na jindy. V Sázavě je hodně málo vody a místa, kam bych chtěl jít, jsou skoro na suchu, takže odsouvám na jindy, Lužnice je dobrá, ale je to o tom jít ve dvou. Zbývá mi Jizera a Berounka. Obě řeky mám rád, kam chodím, se dá brodit, a tak si házím korunou a padá Berounka. Hurá, jede se na Berounku.
klasické tloušťové místo

přesně v pět nahazuji

miluji rána, když je nad vodou mlha

letošní první ryba na přívlač

Večer naposledy obvolávám kluky, jestli se třeba někdo neuvolnil, ale nikdo nemá čas. Ještě naposledy koukám na předpověď počasí, abych zjistil, jak bude a jestli mám vzít neopreny nebo goráče a vysypávám všechny věci z vesty, abych s sebou netahal ani gram navíc. Beru si jemný proutek jigspin,(náhradní prut a naviják volím taky na rotačky), patnáctku vlásek a krabici s rotačkama, na záda zasouvám povinný podběrák, na kapsu připínám pean,do kapsy metr, jednu flašku s pitím, sušenku, abych neumřel hlady, foťák a papíry do náprsní kapsy(raději zapisuji zítřejší datum a revír, abych v tom fofru nezapomněl) a spokojeně nastavuji mobil na čtvrt na pět s tím, že chci v pět nahazovat. Mám vyzkoušeno, že ryby začínají lovit až s rozedněním a to je tak akorát.

a je dobojováno

rotačku šluknul jako malinu

jelci jsou bojovníci až do konce

Ráno se budím pět minut před zazvoněním mobilu, potichu se vykrádám z ložnice, rychlá sprcha, popadnu věci a ani nevím jak, jsem u vody. A už to začíná. Moje drahá polovičku mi dala prsačky na balkon a já to netušíc jsem je samozřejmě nevzal. Nevadí, pro všechny případy s sebou vozím náhradní věci, tak budu chytat, jak jsem. Voda je poměrně teplá a tak pečlivě vybírám rotačku na první nához a přesně v pět nahazuji. Všude nad vodou je nádherná mlha, kterou pomalu prosvítá vycházející sluníčko a kolem mě začíná koncert dravců, kteří loví ze všech stran.

klasické tloušťové místo

kolem rotačky se stačí jen otřít

krásný kousek řeky

naježený pruhovaný loupežník

ryby jsou hodně při chuti

tlouští miminko

Auto jsem nechal stát u mostu a jdu levou stranou proti vodě s tím, že dojdu k dalšímu mostu, přejdu a pravou stranou zase zpátky, což tipuji tak na šest až osm hodin, samozřejmě podle toho, jak ryby budou brát. Protože tuhle vodu velmi dobře znám, už vynechávám "hluchá" místa, to kde jsem nikdy neměl záběr od dravce, naopak místa, kde jsem byl úspěšný, točím barvy a zkouším to mnohem déle. Sice jdu vodou, ale snažím se brodit maximálně po pás, což se projevilo tím, že více trhám (jindy bych si pro ní došel). Ale zase to není tak hrozné, vždyť za celý den házení jsem utrhnul 12 rotaček, bohužel i ty moje nejoblíbenější.

okounek na rotačku

nádherný útok na dvojdílného woblera

v čisté vodě krásně svítí červené ploutve

Brzy jsem přišel na to, že když chytnu rybu na určitou barvu, musím jí změnit, abych udělal další záběr, což si vysvětluji dosti čistou vodou na Berounku. Dokonce jsem našel několik míst, kde jsem se trefil do hejna tloušťů a pět - šest jsem chytil. Zvolil jsem rotačky a byla to velmi dobrá volba, protože jsem si velmi slušně zachytal. Našel jsem v krabičce jednoho zapomenutého dvoudílného woblírka, v jedné tůňce ho vyzkoušel a dvakrát ho bolen netrefil, dva tlouštíky jsem chytil a nakonec jsem ho, bohužel, utrhnul. Ryby byly hodně při chuti a od rána tak do půl dvanácté lovily, potom skoro do půl třetí byla slabší chvilka, ale začaly se honit mraky a opět to začalo lovit.

to už je pan tloušť

Počasí vyšlo na jedničku, nebylo ani vedro, ani zima, voda byla nezvykle čistá, sluníčko se snažilo, ale foukal vítr a bylo hodně mraků, tlak byl setrvalý, neklesal ani nestoupal. Za celý den jsem potkal jen devět vláčkařů (nepočítám tři dědy s teleskopy, kteří se snažili zřejmě o kapříka) a přesto, že jsem byl celý den vlastně v řece, mě nebyla zima. Chytil jsem kolem třiceti tloušťů, dva bolínky, osm okounů, štika mi to ukousla před vyfocením a candátek mi spadnul, protože jsem ho chtěl frajírek vzít do ruky bez podběráku a trojháček byl o jeho tlamku pouze opřený. Strávil jsem parádní den na rybách a rád bych si to zase někdy zopakoval.

JO

Diskuze k článku

Pro přidání příspěvku do diskuze je třeba být přihlášen.