Přepravní systém Monster - recenze

Zpět na Testy a recenze
8. 6. 2015 - Ve chvílích kdy před sebou poprvé vidím rozložený přepravní systém Monster od Mivardi, okamžitě tuším, kde bych jej využil. Dlouhou dobu si dělám zálusk na krásné místo na jednom nejmenovaném svazovém revíru. Tohle pěkné místo má ovšem jeden pořádný háček. Tím je zákazová značka vjezdu, která je vše, jen ne blízko. A jako bonus na závěr, zhruba kilometrový pochod přes podmáčenou louku. Jak dopravím veškerou výbavu na místo určení?
1-4.jpg

Ve chvílích kdy před sebou poprvé vidím rozložený přepravní systém Monster od Mivardi, okamžitě tuším, kde bych jej využil. Dlouhou dobu si dělám zálusk na krásné místo na jednom nejmenovaném svazovém revíru. Tohle pěkné místo má ovšem jeden pořádný háček. Tím je zákazová značka vjezdu, která je vše, jen ne blízko. A jako bonus na závěr, zhruba kilometrový pochod přes podmáčenou louku. Jak dopravím veškerou výbavu na místo určení?

Dokonale variabilní systém

Vozík je dodáván ve dvou variantách (kompletech), čemuž vždy odpovídá i cena. „Plná“ verze, kde najdete vozík, 2x kolo, velkou + malou tašku a poté verze, kde naleznete pouze samotný vozík s jedním kolem. Celý systém je však naprosto variabilní, takže kdykoliv můžete tašky nebo druhé kolo dokoupit a vytvořit si tak „plnou“ verzi. Já mám nyní k dispozici kompletní sadu - 2x kolo, 2x malá taška, 1x velká taška, rám vozíku a abych vyjmenoval všechny díly, nesmím opomenou oddělitelné rukojeti. Vozík tak budu moci postavit přesně tak, jak bude třeba.

2b.jpg
2c.jpg
2-19.jpg

3-20.jpg
10-13.jpg
11-5.jpg

V plánu mám tří denní výpravu. V autě vezu takřka kompletní vybavení, chybí jen člun. Doma jsem si vozík sestavil nanečisto, aby mě na místě nic nepřekvapilo. Zjistil jsem, že ani nebylo třeba, sestavení nemůže být jednodušší a zabere Vám maximálně 5 minut:

6-20.jpg

Sestavení

Vezmete složený rám a v první řadě z něj odklopíte zadní vzpěry. Vzpěry zajistíte aretační pojistkou, aby držely pevně na místě. Nyní je rám ve vztyčené pozici a vy tak bez problémů můžete nasadit jedno nebo dvě kola. Ta se zasunou do připravených profilů a zajistí se šroubem. Nikde není cítit žádná vůle, vše pasuje na jedničku. Překlopíme vozík na kola a připevníme rukojetě (ty se znovu zasunou do kovových profilů a zajistí šroubem). Rukojetě lze utáhnout přesně v té pozici, která Vám vyhovuje a která dopovídá Vaší postavě a vezenému nákladu.

Máme hotovo, stačí si nastavit boční a přední rámy, tak jak bude vzhledem k množství vybavení třeba, případně vozík osadit taškami.

1-4.jpg
2-20.jpg
3-21.jpg

4-18.jpg
5-18.jpg
6-19.jpg

7-17.jpg

Velké množství variant

Jak bylo uvedeno výše, variabilita je velkou předností vozíku. Rám vozíku umožňuje snadnou přepravu i největších XXL transportních tašek v přední části a boční výsuvné díly vytvoří dostatečně velký prostor pro bivak, lehátko, křeslo a další doplňky. Maximální velikost ložné plochy je 95 x 100cm. Se složeným vozíkem je snadná manipulace, celý systém v „plné“ verzi váží 20kg, při rozměrech 100 x 80 x 20cm.

1-4.jpg
2-21.jpg
3-22.jpg

Věci mám venku před autem, vozík je sestaven. Mám jej roztažen na maximální rozměry a sklopené přední čelo. Cestou tam použiji dvě nápravy, na cestě zpět pouze jednu. Toto pořadí jsem zvolil především z důvodu menší hmotnosti nákladu při zpáteční cestě. Se dvěma koly má „kolečko“ nosnost až 200kg, s jedním 140kg. Mám před sebou asi 1,5km po asfaltové cestě a na tu navazuje přibližně 1km po louce. No, na louce? Představte si zorané pole, porostlé travou a jinou zelení. Během chvíle mám výbavu naskládanou na vozíku a mohu vyrazit. Určitě doporučuji vzít si s sebou stahovací popruhy a to především v případě, že máte věcí hodně. Krásně se vše utáhne a nebude Vám během cesty nic padat.

4-19.jpg
5-19.jpg
4-17.jpg

Materiál a zpracování

Rám vozíku je tvořen z kovových hranolů. Ty nesou stopy opískování a následně jsou přestříkány vkusnou, zelenou barvou. Spoje jsou zajištěny nerezovými šrouby a maticemi. Utahovací šrouby mají velkou hlavici z tvrdého plastu. Ze stejného materiálu jsou vyrobeny i záslepky, které naleznete na celém vozíku. Rukojetě mají příjemná, perforovaná madly z tvrdé gumy – pěkně sedí do rukou. Zadní vzpěry jsou osazeny kulovým čepem, na kterém jsou velké patky. Díky čepu se naplno opřou v jakémkoliv terénu.

2b.jpg
2c.jpg
2-19.jpg

3-20.jpg
10-13.jpg
11-5.jpg

Kola

Nafukovací, gumová kola lze v případě nutnosti vyměnit. Stačí povolit boční šroubení a vysunou osičku. Kola působí, kvalitním, pevným dojmem a zdobí je pořádný vzorek, jenž Vás nezastaví v žádném terénu.

5-17.jpg
5a.jpg
5b.jpg

Přepravní tašky

Vozík můžete osadit také různými variacemi přepravních tašek. V zadní části je místo pro velkou tašku, která se hodí např. pro přepravu jídla – místa tu je opravdu spousta. Menší tašky můžete využít na přepravu boilies, pelet, nebo svou délkou odpovídají přesně lahvi vína, či klasické PET lahvi. V přední části záleží, jestli použijete jedno, nebo dvě kola. V případě jedné nápravy, lze upevnit po stranách dvě malé tašky, v případě dvou náprav se vejde jedna malá taška přímo mezi ně. Tašky drží na místě díky kovovým obručím, jenž jsou všity v horní části, těsně pod zipem. Velká taška má navíc v dolní části dva suché zipy, které obejmou hranolek spojující zadní vzpěry. Takto taška sedí dokonale na svém místě. Musím uznat, že tašky zapadají do konstrukce vozíku naprosto dokonale. Jsou vyrobeny z pevné látky a osazeny kvalitním zipem. Vnitřní strana je omyvatelná. Samo sebou je lze využít i mimo vozík.

4a.jpg
4b.jpg
4d.jpg

Cesta po „asfaltce“ utíká bez nejmenšího problému. Těžiště vozíku je perfektní a tudíž to jde jaksi samo. Vjíždím na louku a jsem rád, že není tak podmáčená jako po většinu roku. Zde se již musím pořádně opřít do madel, neboť nestálé muldy a hrboly znesnadňují postup vpřed. Avšak stále postupuji a to s kompletní výbavou! Za několik minut již připravuji pruty k nahození. Cesta zpět probíhá ještě snadněji. Jedna náprava si razí cestu těžký terénem o něco lépe. Takže za sebe mohu prohlásit - v těžkém terénu je lepší jedna náprava, na zpevněných cestách rozhodně dvě kola.

4c.jpg
8-12.jpg
5-17.jpg

Byla to moje první zkušenost s přepravním vozíkem a byl jsem nadšený. Nejsem příznivcem hromadění výbavy, ovšem jsou situace, kdy Vám takový vozík značně usnadní rybaření.

Radek Holub

Rozměry

Transportní rozměr: 100 x 80 x 20cm

Maximální velikost ložné plochy: 95 x 100cm

Hmotnost: 20kg

Nosnost: Se dvěma koly až 200kg, s jedním kolem až 140kg

Diskuze k článku

Pro přidání příspěvku do diskuze je třeba být přihlášen.