Mivardi díky aneb úspěšný rok 2013

Zpět na Vaše články
31. 1. 2014 - Opravdové zimní počasí zrovna dorazilo, a tak bych se s vámi chtěl podělit o ty nejzajímavější okamžiky uplynulého pro mě velice vydařeného roku 2013. Jmenuji se Martin Pávek, pocházím z malebného městečka Choceň, kterým protéká pro mě jedna z nejkrásnějších řek, Tichá Orlice. Mám z ní spoustu rybářských zážitků na které nikdy nezapomenu. Mojí hlavní disciplínou je lov na plavanou, kterému se závodně věnuji přes 20 let. Aktuálně jsem vedoucí velice úspěšného týmu MO Choceň-Přeštice Mivardi. Působíme v první lize a jako lonští nováčkové považuji celkové třetí umístění jako obrovskou odměnu za naší dobře odvedenou práci. Samozřejmě by vše nešlo bez podpory firmy Mivardi, která nás zásobuje tím nejlepším krmením a materiálním vybavením, které všem vřele doporučuji. Dále se aktivně věnuji přívlači, sumcařině, lovu kaprů, lovu na dírkách a v poslední době i muškařím.

Rybářská sezóna pro mě začíná prvním silnějším mrazem,kdy zamrzají rybníky a s vrtákem, malými proutky a placatkou rumu vyrážíme pravidelně většinou na duháky nebo štiky. Loňský rok bohužel nebyl ten nejlepší naopak jsem se na led nedostal ani jednou. Sezóna pro mě začala až na konci března. To je čas kdy pravidelně vyrážíme do Itálie na lov sumců. Počasí nám zrovna moc nevyšlo, poprvé jsem sebou vzal i svoji přítelkyni Gábinku která mi je na mých výpravách velkou oporou.

Už cesta přes Rakousko byla velice zajímavá, půl metru sněhu a loď na střeše z nás dělalo trn v oku pro každého, kdo projel kolem nás s rakví a lyžařskou výbavou. Na tuto výpravu jsme si pořídily Bivak New Dynasty ,spacáky Executive a nový elektromotor Pulsar40. Celý týden nás doprovázelo velmi sychravé počasí, silný vítr a častý déšť. Bivak, spacáky i motor dopadly ale na jedničku. Na konec se nám podařilo ulovit několik menších sumíků a dokonce přišel i jeden trofejní.

Další mimozávodní etapa pro mě začíná 16. června. Zahájení lovu dravých ryb je pro mě rybářským svátkem, zahájil jsem na přehradě a dopadlo to na výbornou. Pár malých candátků, štiček a nakonec přišla i jedna krasavice. Druhý den se za nesnesitelného vedra vydávám na řeku a opět jsem zabodoval krásným zubáčem. Třetí den mi to nedalo a stojím opět na břehu řeky při teplotě 32 stupňů ve stínu. Co na to říct tři dny a tři slušné ryby.

Letní období využívám převážně k lovu kaprů. Naší nejoblíbenější lokalitou je svazová pískovna nedaleko Pardubic. Klid, křišťálově čistá voda a slušní kapři, to je to co s Gábinkou vyhledáváme. Jelikož je pískovna plná škeblí tak bezkonkurenčně nejlépe fungovalo boilie Sea z řady Platinum. S kombinací obalovací pasty Sea a tekutého Amino Liqidu Sea jsme dosáhly úlovku cca 10 kaprů mezi 12-16 kilogramy. Je to skutečně velice vydařené boilie, které na této vodě nenašlo konkurenci. Asi největší ryba mi upadla pod lodí zhruba po hodinovém zápasení, kdy se mi ukázalo tělo opravdu vysokého a tlustého lysce.

Podzimní čas patří opět závodům a lovu dravých ryb. Menších dravých ryb candátů,štik a okounů jsem chytil hodně, stále mě ale lákala představa ulovení většího dravce, alespoň takového jako na jaře. Šance přišla až 8. prosince a to od mého kamaráda, který mě vzal na jednu pískovnu nedaleko Pardubic. Počasí bylo mrazivé a vyhlídky na nějakou slušnější rybu byly ty tam. Od osmé hodiny ráno do dvou odpoledne po stovkách hodů bez jediného záběru jsem to začal vzdávat. Poslední zátoka po trase lodí k autu mě nenechala klidným, desítky rybek na hladině a jedno zalovení my vrylo krev do žil. Nastražil jsem 20 centimetrovou gumovou rybu a začal házet a házet.

Po hodině a půl už šťastný a naprosto spokojený odplouvám ze zátoky směr auto. Za tu hodinku a půl jsem nechytil jednu ani dvě ale tři nádherné štiky. Tak dopadla má poslední výprava za rybami v roce 2013.Vám všem přeji spoustu krásných rybářských zážitků v tomto novém roce. Díky Mivardi

Martin Pávek

Diskuze k článku

Pro přidání příspěvku do diskuze je třeba být přihlášen.