Poslední ryby sezóny

Zpět na Vaše články
26. 11. 2012 - Přinášíme Vám druhý zajímavý soutěžní článek o krásných kaprech od Tomáše Palčeka... Pro naší poslední výpravu rybářské sezóny 2012 jsme se rozhodli pro soukromý rybník Chlumec I. Toto místo nám doporučili kamarádi, že zde chytli pěkné ryby a tak jsme se sem vydali, abychom je pokořili. Při rezervování místa na rybníku jsme měli neuvěřitelné štěstí, protože měli poslední volné místo v daný termín. Sice nebylo podle našich představ, ale i tak jsme věřili, že chytneme pěkné ryby.

Naše výprava začíná v pátek ráno, kdy pracně skládáme věci do auta a vyrážíme směr Ústí nad Labem.  Po příjezdu hned začínáme vybalovat naše rybářské náčiní. Než si postavíme bivak a stojany, začínáme zakrmovat. Bohužel jsme neměli možnost vzít si nafukovací člun a tak zakrmujeme partiklem pomocí raketky. Na zakrmené místo ještě střílíme prakem několik Halibut a 3XL  pelet. Na vlasce jsme připojili cca 2 m flourocarbonu a na něj umisťujeme únikovou montáž. Pomocí rychloupínacího obratlíku přiděláváme jednoduchý návazec. Na jednom prutu pod háček volím nástrahu 2 x 10 mm frankfurtskou klobásu a jako druhou nástrahu na panáčka 3XL se sladkou plovoučkou, obojí 12 mm. Kamarád Michal pod háček nalíčil 20 mm Halibut peletu a na druhý návazec vsadil na 3XL peletu. Po nahození do zakrmených míst připínáme swingery a čekáme na první jízdu.

Stavíme bivak, rozkládáme lehátka a v tom mi přichází první záběr. Všeho nechávám a běžím zaseknout. Při zdolávání ryba bojovala, ale nakonec podlehla. Tento kapřík zvedl můj osobák z dosavadních 11 kg na 13,2 kg. Kapříkovi, který měří 86 cm, zachutnala frankfurtská klobása. S osobáčkem si dělám foto a pak mu dávám sbohem.

Vyvalenej pupkáč - osobáček

Co nevidět už se stmívá a tak se připravujeme na noc. Rozděláváme si oheň a spokojeně sedíme u tepla a čekáme na záběr. Dočkal jsem se, druhý záběr je tu. Zaseknu, ale zdá se mi, že na háčku nic není. Po chvilce však cítím odpor a ryba se rozjíždí na druhou stranu. Po zdolání se mohu vyfotit s mým prvním jeseterem. Měří 88 cm a váží 5 kg.

Můj první jeseter - 88cm 5kg

Je vidět, že rybám zachutnala frankfurtská klobása. Než stihnu vrátit jesetera zpět, tak i kamarádův zvukový signalizátor zní na celý rybník. Po záseku ryba neustále odmotává vlasec a né a né se zastavit. Po 15 minutovém zdolávání se konečně Michal může pochlubit kaprem, který má 17,4 kg a 96 cm.

zdolavani-nejvetsiho-kapra-vypravy

Zdolávání největšího kapra výpravy

Michalův kolosální kousek - 96cm 17,4 kg

Šetrné vypouštění zpět do vody

Pro úspěšný první den rybolovu jsme si dali panáčka a jdeme si odpočinout do bivaku. Hned v prvních ranních hodinách nás budí kamarádův hlásič. Okamžitě oba vybíháme ven a čekáme, co se ukáže na háčku. Na 20 mm Halibut peletu se chytil kapřík junior, měřil cca    50 cm a vážil asi 3,5 kg. S pocitem radosti, že tu ryby jsou a berou, se nemůžeme dočkat rána. Do rána už však nic nepřišlo a tak znovu zakrmujeme partiklem a peletami. I my se potřebujeme posilnit po chladné noci a tak vaříme teplý mok. Při čekávání na další rybky nás navštívil rybář z protějšího místa. Povyprávěli jsme si, co kdo chytil v noci. Mohl nám jen závidět, za celou noc neměl jediný záběr a celkově prý nikdo nic moc nechytal. Popřáli jsme si Petrův zdar a doufali, že něco přijde.

Dnešního oběda jsem se chtěl ujmout já a ogrilovat nějaké maso. Jak se mi tak běžně stává, když něco dělám, většinou přijde záběr. A taky že ano. Najednou se rozezněly pípáky a já po chvilce zasekávám. Když už jsem kapříka měl u břehu, párkrát se otočil a z háčku se vyhákl. Co jsem tak odhadoval, měl určitě přes 10 kg.  Se smutkem se vracím k sobotnímu obědu a přejeme si dobrou chuť.

Však celé odpoledne se naše hlásiče neozývaly, až když sluníčko začalo zapadat, Michalovi se rozdrnčel hlásič. Ano, po celém dnu další jízda. Z ukázkového záběru se vyklubal kapr 75 cm a 7,7 kg. Já bohužel už hodně dlouho neměl žádný záběr a tak znovu zakrmuji a zkouším obměnit nástrahu. Vsadil jsem na Halibut peletu s ananasovou plovoučkou. Pro větší šanci na záběr dávám ještě několik menších peletek na PVA pásku. Stmívá se a od vody začíná být dosti chladno. Vypadá to i na mnohem chladnější noc, než byla ta předchozí. Jak hodiny plynou, zima tím víc sílí a zahání nás do bivaku. Ovšem o naše zahřátí se postaral další Michalův záběr. Na jeho Halibut peletu se chytil kapr 81 cm a 11 kg. Po zdokumentování se vracíme do bivaku, kde později usínáme.

Večerní šupináč - 81cm 11kg

Ráno se probouzíme poněkud zklamaní, za celou noc přišel pouze jeden kapřík. Po ránu je u rybníka neobvykle hlučno, všichni totiž začali balit. My naposledy obměňujeme návnadu a pomalu také začínáme balit. Do 12 hodiny však už žádný záběr nepřišel, tak balíme i pruty a čeká nás vše nanosit a naskládat do auta. Z výpravy odjíždíme se smíšenými pocity. Možná jsme čekali víc ryb, ale i přesto jsem rád za svůj nový osobáček a prvního jesetera.

Tomáš Palček

Můj kapří osobáček - 86cm 13,2 kg

Šéfkuchař

Michal s kaprem 75cm 7,7 kg

Diskuze k článku

Pro přidání příspěvku do diskuze je třeba být přihlášen.